Waarom zetten die hippe sportscholen hun prijzen nooit online en willen ze ze ook niet vertellen als je belt, maar kun je alleen "langskomen"?

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe sportschool maar veel scholen zoals fitness First publiceren nergens hun prijzen online. Als je vervolgens belt, wringen ze zich in allerlei bochten om maar geen antwoord op je vraag te hoeven geven en moet je vooral "langskomen".

Ontzettend irritant en zo onnodig.
Iemand enig idee waarom en wanneer deze trend opeens ontstaan is?? Het valt me op dat het bij steeds meer sportscholen gebeurd terwijl ze in feite allemaal vaste tarieven hebben dus what's the problem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie Vraag! Zat me er net zelf ook over te verbazen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie wel iets van een prijs staan op de site van Fitness First trouwens. Maar ik zou zeggen, vraag ze gewoon waarom ze het niet willen vertellen.

Antwoorden (5)

Als ze je kunnen overhalen om langs te komen hebben ze een veel betere gelegenheid om je te paaien.

Toegevoegd na 59 seconden:
Ze hebben dan de gelegenheid om gelijk een verhaal te verkopen bij hun (veel te) hoge prijzen.
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat de concurrentie anders heel makkelijk achter hun prijzen komt. Niet dat het nu niet te achterhalen is, maar iets lastiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze weten dat ze niet op de prijs concurreren. Dus als ze de prijs online zetten gaan mensen daarop vergelijken. Dit verliezen ze altijd, hopelijk omdat ze ook meer service bieden.

Doordat ze je laten langskomen willen ze je overtuigen dat ze die meerprijs ook waard zijn. En daarnaast durven veel mensen geen nee meer te zeggen als ze daar eenmaal zitten, dus is de verkoop ook makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat anders iedereen voor het lage tarief gaat. Want de meeste sportscholen hebben ook een dalurentarief, alleen hangen ze dat niet aan de grote klok. Je kunt er ook je voordeel mee doen hoor, in het gesprek, en bijvoorbeeld het inschrijfgeld zien te verminderen of helemaal niet betalen. Er komen steeds meer budgetsportscholen en die prijzen zijn zeer concurrerend, dus in een gesprek met de 'dure' sportschool kun je best proberen flink af te pingelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze proberen je binnen te lokken en hopen dan dat je geen nee durft te zeggen