Hoeveel keer per dag moet ik opdrukken om sneller te sprinten ?

Ik heb gelezen dat je je rug, schouder, arm en beenspieren goed moeten zijn om snel te sprinten.
Ik dacht aan 250x per dag?

Andere tips om sneller te sprinten ?
Ik ben 1.69m, 85 kilo (vet) en ik schaam me dus om buiten te joggen, sprinten.

Toegevoegd na 2 dagen:
Hoe kan ik het best dan afvallen (door reacties).

's ochtends niets
's middags patat ofso.
's avonds rijst, groente en vlees/vis en dan wel veel rijst.

Weet jij het antwoord?

/2500

alleen opdrukken helpt niet om sneller te sprinten, als ik het goed begrijp wil je afvallen om zo beter/sneller te kunnen hardlopen. om beter te kunnen hardlopen moet je je techniek trainen en je conditie opbouwen. 250x opdrukken moet je echt niet doen, daar krijg je alleen maar blessures van... je hebt naar je gegevens van lengte en gewicht een BMI van 30, dit is veel te hoog, en valt onder de categorie overgewicht, probeer eens minder te eten, dieet of gezond eten. mn vader is nu op dieet en doet EDH, eet de helft :) dat helpt ook al veel want je eet gewoon veel minder. bij jou lengte is een gewicht van 70 kg gezond, dus probeer echt af te vallen. je zal dan ook merken dat het hardlopen een stuk makkelijker gaat Toegevoegd na 2 dagen: klopt wat carlos zegt, je moet vooral je conditie trainen om sneller te kunnen sprinten. dit kun je doen met zwemmen, hiermee train je alle spieren in je lichaam. met zwemmen wordt dan wel actief baantjes trekken bedoeld ;) ik ben ook aan het trainen om sneller te kunnen hardlopen, dit doe ik door eens per week 1 uur baantjes te trekken in het zwembad. maar, vergeet niet sport specifiek te trainen, dus ook vooral blijven hardlopen. ik ga meestal hardlopen gelijk uit school, zo is het makkelijker je er toe te zetten, en heb je gelijk minder tijd om je patatjes te eten.. probeer ook die frietjes toch eens te laten staan en neem ipv een appeltje

probeer op je eten te letten en de lekkere snacks te laten staan...probeer ander s'avonds te joggen dan is het donker en val je niet zo op, na het joggen kan je nog wat push ups 3x15 en sit ups 3x15 doen wat je na verloop van tijd kan verhogen naar 20,25 enz tegen de tijd dat t s'avonds weer licht is ben je vast al afgevallen en zal je ook beter in je "vel"zitten en kan je dus lekker buiten blijven joggen...

Als je snel will sprinten moet je geen massa kweken want je moet niet te zwaar zijn en als je spieren kweekt word je zwaarder je moet atletisch getraind zijn..zwammen bv.. Maar je moet je niet schamen voor je overgewicht,gewoon gaan hardlopen de mensen zien vanzelf de resultaten,en door je te schamen krijg je geen resultaat.. Ga ervoor..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100