Zware armen bij het zwemmen?

Door wat te veel te zwemmen & krachttraining te doen in functie van het zwemmen (6 keer/week zwemmen), 2 keer/week krachttraining heb ik tijdens m'n zwemtrainingen echt zware armen en doet het bij elke (crawl)slag pijn om te moeten trekken. Zijn hier dingen tegen te doen om de (arm)recuperatie te versnellen? Recupdrankskes drink ik niet graag, is er niets van een soort gel of iets anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit klinkt als "overtraining". Tenminste, als je geen virus infectie hebt.(verkoudheid) Als gevolg daarvan zullen kracht en conditie afnemen ipv toenemen. Er is maar 1 gezonde optie. Trainingsintensiteit omlaag totdat je hersteld bent. Daarna weer voorzichtig opbouwen. gemiddelde herstel tijd na krachttraining: 48 uur Maximaal nut na krachttraining en geëigende moment voor de volgende krachttraining: na 72 uur. Herstel na conditie trainingen: ca 24 uur Wat ik zou doen: Sla 1 week lang die krachttraining over en ga in plaats daarvan lichte bewegings training doen voor de bloedsomloop. Hervat daarna de krachttraining 1 keer in de week en de dag daarna rust nemen (alleen lichte bewegingsoefeningen) Het zwemmen zelf , met die zware armen, 1 dag overslaan en dan weer beginnen... Per saldo zul je dan sneller worden en beter getraind. Na enkele weken kun je dan proberen weer een tweede krachttraining in te bouwen maar waak ervoor dat het niet opnieuw tot overtraining gaat leiden...dus minder diep gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100