Hoelang kan ik niet sporten?

Ik heb een shin splints ( scheenbeenirritatie, scheenbeenvliesontsteking )

Ik weet niet hoelang ik niet kan sporten..
weten jullie het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie heeft dit geconstateerd?
de dokter?
diegene heeft het vast wel tegen je gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat wordt niet altijd verteld - dat gaat vanzelf over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het is niet tegen mij gezegt, anders wist ik het wel en vroeg ik het niet ;)

Antwoorden (5)

Je kan dit het best aan je behandelend arts of specialist vragen. Je moet voldoende rust nemen, hoelang is per patient verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik shin splint had moest ik gewoon rustig aan doen tot het over was - geen behandeling, dus kijk zelf wanneer het beter aanvoelt - dan kun je licht gaan oefenen en vanzelf meer gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook ik heb het een keer gehad,maar dat kwam door me werk schoenen,me arts vertelde mij dat het overbelasting is,bij mij was het na 2 weken over,er werd ook aan geraden om andere schoenen te dragen.de blessure komt heel vaak voor bij trimmers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt niet echt antwoord op te geven, als je het aangedane been zoveel mogelijk ontziet gaat het het snelst over.
Het hangt er ook vanaf of het om irritatie gaat of een full blown ontsteking (als je sterk de behoefte hebt je been te koelen, is het waarschijnlijk ontstoken).

Ik heb het 1 keer gehad, nadat ik m'n rechterknie had gekneusd en daardoor linkerbeen had overbelast. Dat heeft een kleine maand geduurd. (Ontsteking zat van enkel tot bijna aan de knie over het hele scheenbeen.)
Daarna nooit meer last gehad - maar als jij het door het sporten hebt opgelopen zul je wel moeten uitzoeken waarom en hoe je kunt voorkomen dat je het opnieuw krijgt.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shin splint klachten zijn typische overbelastingsklachten die vaak voort komen uit verkeerde trainingsopbouw, gebrekkige looptechniek etc....
Het onderstaande artikel zal je meer inzicht in de klacht geven.