Wat is de beste manier om een tennisbal te ontharen?

ik maak ze nu kaal met een oude schaar en een waterpomptang soms is dat een heel lastig karwei maar het is veel beter voor het gebit van mijn hond de gele vacht is echt reuze slecht en in de ballengooier doen ze het ook beter zonder vacht
ik hoop dat er handige tips komen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Het beste antwoord

Snij met een stanleymesje de rubberen randjes wat los. Dan gaat het peuteren wat makkelijker. Eventueel doe je ze nog ik kokend water.
Je kunt ook nog proberen de tennisballen te scheren met een mesje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

eraf schroeien boven het vuur...bal tussen de tang houden en schroeien...

Toegevoegd na 3 minuten:
niet de bal te dicht bij t vuur...maar ruim erboven dat alleen de haren schroeien..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
lijkt me geen goed idee als de hond daar de tanden in moet zetten :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe t altijd zo...schroeien...
Rieneke1
13 jaar geleden
heb je er al eens in gehapt marion? ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet het dan niet direct geven...wij nemen ze altijd t veld mee op...of mee naar zee...
plezier dat ze hebben...
Rieneke1
13 jaar geleden
vooruit, plusje dan :)
hoewel het wel zonde is zo'n mooi getal te doorbreken, 10000.
gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dank je wel...ik vond het ook zo'n mooi rond getal...
Dit kan met een slijpbank. Op deze manier worden bijvoorbeeld ook eenden en ander gevogelte van hun veren ontdaan door de poelier. Het ontharen van een tennisbal lukt hier ook prima mee.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra