Hoe doe je een goede cooling down?

Na een training met krachttraining en daarna cardiotraining.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Loop nog even rustig 10 minuten op de loopband of de hometrainer of het apparaat wat je prettig vind. Je hartslag en ademhaling gaat dan geleidelijk terug naar normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daarna een goede warme douche of bad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga met je rug op een matje liggen en doe dan:

- 10 seconden ontspannen
- knieen optrekken, voeten op de vloer.
- 10 seconden benen naar rechts, armen naar links (schouders op de vloer houden), daarna 10 seconden andersom (L en R wisselen
- weer recht liggen, rechterbeen recht omhoog, met je handen je kuiten pakken en rustig aanspannen. 10 sec en daarna andersom
- rechtervoet over opgetrokken linkerknie en rechterknie rustig wegdrukken, daarna andersom
- op je knieen gaan zitten, rug recht, handen op de vloer en strekken recht vooruit
- op knieen blijven zitten en met rechterschouder de vloer raken, 10 sec daarna andersom
- gaan staan en klaar

het gaat erom dat je alle spieren even rustig (het mag geen pijn doen) aanspant en laat afkoelen van de workout.
paulus811
13 jaar geleden
Nu is de vraag waar je een cooling down voor doet en of het enig zin heeft. Lees het onderstaande artikel maar eens.