Wat is daggeren?

Toegevoegd na 10 minuten:
Dat woord heb ik van Oh Oh Cherso.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.7K

Het beste antwoord

"zwaar of moeizaam stappen"
maar tegenwoordig betekent het misschien iets anders, zie bron

Toegevoegd na 1 minuut:
Dansen?
Dan is het inderdaad:
Het moderne daggeren (waarin ag moet worden uitgesproken als in shag) komt uit het Engels en figureert vanaf juli 2010 in onze taal en wordt pas sinds september, toen Oh Oh Cherso van start ging, regelmatig in de media aangetroffen. In het Engels is daggering overigens afgeleid van dagger, dat dolk betekent, maar dat ook wel als slangwoord wordt gebruikt ter aanduiding van het mannelijke geslachtsdeel: ‘De penis van de man zou, zo schrijft de Volkskrant, namelijk ‘bij de dans als dolk herhaaldelijk op de vagina van de vrouw insteken.’

Zie ook bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dansen alsof je seks hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't rondloopen van 'n boor die niet dadelijk in 't metaal bijt. '

Trappelen

Toegevoegd na 1 minuut:
en wat hierboven ook is aangegeven, een soort van dans

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze heftige droogneukdans heeft al voor behoorlijk wat opschudding gezorgd. Steeds meer mensen hoor je erover praten. Het daggeren is een soort voorspel op de daad en stimuleert je seksuele lusten, maar kan deze ook de kop in drukken. Er zijn namelijk al berichten over gebroken en gekneusde geslachtsdelen... auw!
Hoe moet 'het'?
Het principe is erg simpel: de man tilt de vrouw omhoog en zwaait haar van voor naar achter tegen zich aan. De vrouw spreidt haar benen en legt deze om de man heen (zonder te klemmen) en dan: beuken maar. Zolang het er hard aan toe gaat, doe je het goed. Het lijkt allemaal erg simpel, totdat je de verschillende moves ziet. De Jamaicaanse vrouwen hebben waarschijnlijk meer dansbloed in zich dan wij Nederlanders, want de posities die de koppels daar aannemen... chapeau! We hebben het dan natuurlijk wel over de dolkdans-profs; wij beginnen net.
Als ik de mensen moet geloven die het hebben uitgeprobeerd -ja, die zijn er al in Nederland- is de dans leuk en verslavend. Wie weet staan we over een paar maanden allemaal zo op de dansvloer. Je kan mij thuis vinden: ik wacht rustig tot deze hype overwaait...