Kan een eerste divisionist opgeroepen worden voor het Nederlands Elftal?

1: is dat wel eens voorgekomen?
2: als het een belangrijke speler is van deze club.. hoe moet deze speler dan kiezen tussen het nederlands elftal en/of zijn club?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.7K

Het beste antwoord

Antwoord op vraag 0: Ja kan, alle Nederlandse spelers kunnen opgeroepen worden (mits bij de KNVB bekend)

1. Goeie vraag

2. Keuze lijkt me makkelijk gemaakt. Voor de grote clubs kan er een wijziging aangevraagd worden dat de club geen wedstrijd heeft tijdens de wedstrijden van het nationale elftal. Een eerste divisionist zou dit ook kunnen regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan en is ook al eens voorgekomen, nog niet eens zo lang geleden zelfs als ik me goed kan herinneren.
Ergens vorig jaar is er een eerste divisiewedstrijd verplaatst omdat één van de spelers is opgeroepen voor Oranje. Volgens mij was het het schaduw elftal (Oranje B).

Ik ga nog zoeken naar een bron voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgens mij was Andwele Slory de laatste. Die zou een transfer naar Feyenoord krijgen maar zat officieel nog bij Excelsior dat toen in de eerste divisie speelde. En ja ik denk dat zeker bij een eerste divisieclub de speler altijd voor Oranje zal kiezen. De club heeft dan wel het nakijken als het hun belangrijkste speler is.

Toegevoegd na 42 seconden:
En sowieso komt het vaker voor bij jeugdteams van Oranje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, iedere speler/persoon met de nederlandse nationaliteit is gerechtigd om voor het Nederlandselftal uit te komen.