Hoe kan je als meisje hoger komen met voetballen.. tot prof?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hetzelfde als bij jongens: hard trainen, en hopen dat je gescout wordt!
capthavoc
11 jaar geleden
Is er eigelijk wel een prof (betaald) voetbal team voor vrouwen in Nederland ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, we hebben in Nederland zelfs een Eredivisie! Heb je daar nog niks over gehoord? > http://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_%28vrouwenvoetbal%29 Volgend jaar doen er al 12 teams mee, waaronder AZ, FC Twente en Ajax.
Amadea
11 jaar geleden
Maar er is slechts één professioneel damesvoetbalteam in Nederland, dus de kans om daarin te komen is wel erg klein...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik schat zo in dat Brasileira nog niet al te oud is, tegen die tijd zullen er meer zijn (aantal ploegen denken er al aan).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amadea Hoezo maar één professioneel damesvoetbalteam? Er is al een betaald voetbal divisie.
En anders kun je ook altijd nog naar het buitenland uitwijken, er zijn Nederlandse dames die in het buitenland op topniveau spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of voetballes gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea: er zijn minder meisjesvoetballers die zo ver willen gaan dus dat maakt al weer wat uit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
mijn Dochter is 15 en is technisch heel goed ,vaak staat zij als spits of aanvaller. speelt bij een club , en wilt hogerop komen voetballen is haar passie. waar kan ik haar aanmelden ?

Antwoorden (3)

Net als de jongens: Gewoon heel goed je best doen. Niet alleen tijdens wedstrijden en trainingen, maar ook thuis met de bal oefenen.

Daarnaast zou je eens naar de selectiedagen van de betaalde damesvoetbalclubs in Nederland kunnen gaan en het daar proberen, misschien wordt je daar wel gescout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je leven van betaald vrouwenvoetbal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je er in Nederland al van kunt leven weet ik niet. Sinds ze na het behalen van de halve finale tijdens het EK dames voetbal 2009 de A-status gekregen hebben zal het beter geworden zijn. Ik weet wel dat het in Duitsland beter is. Daar spelen ze ook al heel wat meer jaar betaald voetbal
Hetzelfde als bij jongens, altijd een beetje geluk hebben dat je gescout wordt. Bij Ajax hebben ze de afgelopen maand een vrouwenteam opgezet, probeer daarbij te komen, nieuwe teams hebben altijd spelers en toekomstige spelers nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn nog niet zoveel meiden profclubs in Nederland, dus bij jongens is de kans groter dat je gescout wordt, maar als meisje kan je ook naar een profclub hoor!

Ik ben ook een meisje en zit op voetbal, en ik doe altijd mee aan van die KNVB meidenvoetbal dagen. Dan krijg je een brief waarin staat bij welke voetbalclub en welke datum enz. je mee kan komen doen, en elke ronde vallen er meisjes af. Hoe hoger je komt hoe meer scouts van andere clubs er komen kijken!