Hoe heet zown spel schema?

Met wk 2010 hadden ze zown speelschema
Net zo als dit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_voetbal_2010
Onder 1/8ste Finale Kwartfinale Halve Finale Finale
daar zit zown schema met pijltjes en all.
weet iemand ook hoe die heet?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zinnige trefwoorden!

Het beste antwoord

Knock-outschema, tenminste na de poulefase. De 16 plaatsen vanuit de poule lagen al vast, bijvoorbeeld de winnaar van groep E tegen de nummer 2 van groep F. En de winnaar daarvan speelde ook tegen een winnaar van een vooraf bepaalde wedstrijd. Hetzelfde systeem wordt gebruikt bij tennis, vooraf worden spelers geplaatst, en ingedeeld in het schema. Hierdoor weet je dus wel vantevoren je mogelijke tegenstanders (bij winst), en wie je ontloopt, in tegenstelling tot andere toernooien waarin elke ronde een loting plaatsvindt (zoals de KNVB-beker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

voetbal poule?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spel- of speelschema...