jawel want je kan niet wegglijden zeg maar als je een beweging maakt dus als iemand boven op je valt(zoals bij mij gebeurd is) kan je been niet wegglijven omdat het kunst gras stroef is en het schuurd (en ik scheurde mijn kruisband). in gras kan je altijd nog wegglijden omdat gras mee beweegt en kunst gras niet. en je krijgt er eerder brandwonden mee.
maar kunst gras is altijd bespeelbaar warm koud of regen
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, als je goed schoeisel draagt, dat afgestemd is op kunstgras, dan zeker niet.

Voordeel van kunstgras is dat het perfect egaal is. Verstappingen gebeuren daardoor minder snel.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
lijkt mij wel alles wat stugger dan zand en gras ,maar ik denk dat met de tijd ereen gewennig optreed en zich gaat aanpassen en het voetbal er op vooruitgaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja voetbal op kunstgras is blessuregevoeliger dan gewoon
gras.
Bij het afzetten-draaien-kappen geeft het niet zo goed mee,en daarom veroorzaakt het vaak spierblessures.
Heel veel spelers willen er niet op spelen,andere weer wel
omdat het ook wel voordelen heeft ( vlak, en daarom een
betere balcontrole )
Ook de kwaliteit van het kunstgras wordt steeds beter,
en natuurlijk moet het schoeisel worden aangepast bij
spelen op kunstgras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet je naam eer aan, +1. Overigens, vraag maar eens aan Jan Kromkamp hoe fijn het is om op kunstgras te spelen ;-)
nee juist minder je kan eer flinke schaafwonden van krijgen maar in gewoon vel kan je gaten in de grond schoppen en dus blijven haken en je enkel breken bij kunstgras glij je waarschijnlijk uit ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan meer blessures hebben op kunstgras zoals lichte brandwonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik weet niet of iemand van jullie daarop gevoetbald heeft, maar als je daarop valt doet het erg* zeer. Je krijgt dan allemaal schuur wonden, dat gras is keihard.
*erg = zacht uitgedrukt

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar ik denk niet echt dat er een duidelijk verschil is, maar ik heb nog nooit 1 wedstrijd op kunstgras zonder schaaf wonden gespeelt. En op 'normaal gras' is mij in mijn hele voetbalcarriere* nog nooit iets gebeurd. (klop, klop) *voetbalcarriere = niet teveel bij voorstellen natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet alleen dat je bij kunstgras meer schaafwonden krijgt.. Heel vaak meegemaakt !!