Waarom begint de tijd opnieuw bij de finale nu?

Sorry, dit is de eerste keer dat ik het volg... de 93 minuten waren voorbij en nu is het weer bij 15 min.? Omdat het 0-0 stond denk ik... of een herhaling? En hoe heet zoiets?

Voel me dom nu ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ben niet echt een super voetbalkenner maar ik denk dat het onoverzichtelijk zou worden als ze doortellen, dan moet je zoveel rekenen om te weten hoeveel tijd nog moet. Echter ar en toe staat onderin het beeld wel de volledig gespeelde tijd. Het half uur extra wat ze nu spelen is de extra tijd, half uur verlening omdat het nog 0-0 staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dit noemen ze verlenging
2x 15 minuten
en als nog geen doelpunt is gevallen krijg je straf schoppen ieder 10 keer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh... ik wist niet dan ook de tijd weer op 0 ging ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dan vallen de spelers flauw op t veld ga maar eens 90 minuten over zo'n veld rennen achter een bal aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
? Ik volg je niet helemaal. Ben ook erg moe dus misschien komt het daardoor ;)
Maar ik begrijp dat ze rust nodig hebben inderdaad ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je bijna een plusje gegeven, totdat ik het "beide 10x" stukje las.
Minnetje is trouwens niet van mij, daarvoor is het antwoord te goed.
verlenging!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Is overzichtelijker, maar bij de goal van Iniesta stond wel 116', dus in die zin tellen ze wel door. 29:57 staat gewoon wat beter dan 119:57, dunkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er na de reguliere speeltijd (2keer45min+ naspeeltijd )
nog geen beslissing is, dan volgt er een verlenging van
2keer 15 min + eventueel naspeeltijd.
Is er daarna nog geen beslissing , dan volgen er strafschoppen ( elke ploeg 5 maal ) is er dan nog geen
beslissing, dan neemt men weer strafschoppen, maar dan
om de beurt, net zo lang tot er een beslissing is.