Zou het succes met oranje ook niet voor het grootste deel gevormd zijn door Bert van Marwijk?

Ik bedoel te zeggen, dat Bert van Marwijk een "eenvoudige, niet mondiaal bekende, fatsoenlijke, eerlijke en wijselijke" coach is. Hij brengt rust in de groep. Het accefietje met van Persie over zijn wissel heeft hij de kop in gesmoord. Hij laat het Nederlandse elftal voetballen voor resultaat en eens niet voor mooi voetbal. Hi staat boven de groep, houd sfeer in het elftal maar maakt ze klaar als het erom gaat. Natuurlijk hebben we hele goede voetballers, maar denk je niet dat Bert er een team van heeft gemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Bert is doodgewoon een goed bindmiddel, of "we" nu winnen of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als eenvoudige jongen zou ik zeggen gewoon toeval mensen zijn normaliter zo verschillend ,maar nu eens goed bij elkaar passend,dan gaat de rest van zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen verstand van voetbal. Maar ik weet wel dat de coach die erin slaagt van een verzameling individuen een groep te maken, die is de goede geslaagde coach. Het geheel is meer dan de som der delen.
En het zou best kunnen dat Bert van Marwijk daarin is geslaagd, net zoals Rinus Michels het ook lukte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker.
Stel je eens voor, een groep spelers die voor een groot deel bij grote clubs spelen, en daar succes hebben, en
daar zakken met geld verdienen.
Spelers die zich niet snel meer door anderen iets laten
gezeggen, vooral over hun spel en over het optreden in de groep.
Als je als coach daar toch een eenheid van kan maken,
met alle neuzen dezelfde kant op, dan kan je alleen maar
zeggen dat onze coach ( samen met zijn staf ) een
voortreffelijke coach is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja BvM is erg belangrijk. Het teamproces is erg belangrijk maar het komt natuurlijk ook doordat we achterin een mooi blok hebben met Heitinga, Mathijsen, de Jong en van Bommel en dat we voorin briljante aanvallers hebben. En dat succes is zelfs een klein beetje het succes van bijvoorbeeld jeugdtrainers van Groningen die Robben zo goed hebben gemaakt.Mourinho die Sneijder zoveel vertrouwen gaf. Marco van Basten die met dit systeem begon en natuurlijk de voetballers.