Waarom hebben sommige auto's twee verschillende vlaggetjes op hun auto?

een nederlandse en een duitse zie je hier veel, je bent toch voor de een of de ander of zijn het overlopers.. letterlijke en figuurlijk:; vind ik raar:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Het beste antwoord

Dat heet van 2 walletjes eten, oder von 2 wälchen fressen. De kans, dat je met het juiste vlaggetje rijdt wordt dan veel groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kennelijk heeft de bestuurder meerdere symphatieen! Niks mis mee toch...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar vinden die mensen het spelletje voetbal gewoon leuk, ongeacht wie er wint. We zien hier ook in de buurt hetzelfde, het zijn vaak Nederlanders die in Duitsland wonen (woon zelf vlak bij de grens). Prima toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wat moet je hier mee. Ik zie dat je in Enschede woont, dus volgens jouw visie ben je dan zeker voor fc Twente? Je hebt dus niet gejuicht toen Wesley Sneijder scoorde, want ja, dat is wel een ex-Ajacied... En als je voor een Ajacied juicht, terwijl je zelf voor Twente bent...wat ben jij dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doesn't matter ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon zelf ook heel dicht bij de grens, en je ziet ze geregeld de grens over en weer gaan met 2 verschillende vlaggen. Ik zie daar de sportiviteit en humor wel van in. Vooral als het de NL en DE vlaggetjes zijn.
(maar ik hoop dan ook enorm dat NL-DE de WK-finale wordt!)
Het kan natuurlijk zijn dat de auto van een echtpaar is, waarvan de éen Nederlands is en de ander Duits. Dan lijkt het me helemaal niet zo gek dat ze twee vlaggen op de auto hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een verstandige manier van doe, en heeft niets met overlopers te maken. Het is een uiting van wederzijds respect. Hier(Portugal) deden we hetzelfde, een Nederlands vlaggetje,en een vlaggetje van het land van de tegenpartij. Dat werkt prima. Iedereen claxonneerd en wuift naar elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Tomby;

Overlopers alleen vanwege die vlaggetjes? Ik heb geen enkel vlaggetje, maakt mij dat daarom statenloos burger? Die mensen hebben gewoon een brede voorkeur. Zo verlies je minder gauw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze buren gaan daarin nog verder. Aan het huis hangt een Duitse en een Nederlandse vlag. Zij is Duitse en hij is Nederlander. En nu maar hopen dat dat in een eventuele finale geen echtelijke ruzie geeft, haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou bvb mijn tante woont in duitsland en is toch nederlander. in duitsland is het erg gevaarlijk om met ned. vlaggetjes op je auto te hebben... krassen enzv. en in nederland evenzo.

en als nederland er uit is( waar we niet van uit gaan) dan kan ze altijd nog de vlaggetjes van duitsland op de auto houdenXD!

gr.