Wat gebeurt er als 1 voetbal elftal 6 gele kaarten krijgt in 1 wedstrijd?

Er staat me iets bij dat er een minimum aantal spelers over moet blijven. En als de wedstrijd dan gestopt wordt wie heeft er dan gewonnen, telt dan de stand die er op dat moment is?

Toegevoegd na 13 minuten:
Sorry bedoel natuurlijk rode kaarten :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
7.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen verdwijnen niet bij geel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze moeten er 2 krijgen.

Antwoorden (4)

Als er in een voetbalwedstrijd 6 verschillende spelers een gele kaart krijgen gebeurt er niets en gaat het spel gewoon door. Pas als een speler nog een gele kaart krijgt in hetzelfde spel, wordt hij eruit gestuurd.
Als ze in een wedstrijd een gele kaart krijgen, en in een andere weer. Dan mag diegene tijdens de volgende wedstrijd niet meer spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij bedoel je rode kaarten, want meer dan 6 gele kaarten komt regelmatig voor. in ieder geval, volgens mij na de 3e rode kaart (dan sta je dus met 8 man op het veld) en je krijgt er nog één wordt het spel gestaakt omdat je dan met simpelweg te weinig mensen staat. Uiteraard wint de andere ploeg in dit geval, alhoewel ik niet precies weet met hoeveel. In principe komen dit soort dingen nooit voor en is het logischer als een wedstrijd door een team wordt gestaakt waardoor ze automatisch verliezen i.p.v. 4 rode kaarten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de bijgevoegde bron mag een wedstrijd niet
begonnen worden met minder dan 7 spelers (pagina 11),
maar is het na aanvang van het spel onduidelijk
hoeveel spelers er minimaal per partij moeten zijn.
Ze adviseren echter om bij een ploeg met minder dan
7 spelers de wedstrijd te staken (pagina 13).

Minimaal 7 voetballers. Bij de 5e rode kaart stoppen dus.
Je kunt dan ook niet meer over een wedstrijd spreken
maar meer over een schoppartij op een slagveld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het iemand anders is iedere keer dan maakt het niets uit maar als het de zelfde speler is dan krijgt hij/zij en rode kaart
als de speler die een gele kaart heeft gekregen en die wedstrijd daar na ook dan mag hij/zij de volgende wedstrijd niet meer mee spelen