Help, ik ben een beetje lomp met voetballen, wat kan ik daar aan doen?

Ik speelde dit jaar 3e divisie. Ik ben verdediger, vooral centraal. Maar doordat ik behoorlijk lang ben voor mijn leeftijd (1.90 en 16 jaar) en behoorlijk weinig weeg (60 kg) ben ik soms nogal lomp met de opbouw van achteruit. Ik eet wel genoeg en gezond. Maar bij ons gaat het al zo professioneel dat ik daar op word afgerekend waardoor ik vaker wissel sta, dat heeft mijn trainer namelijk uitgelegd. Ik zit sinds een maand op fitness om lichamelijk wat sterker te worden, maar kan ik nog meer wat aan de lompheid doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat bedoel je precies met lomp?
Ik was vroeger ook best lomp, maar dat uitte zich bij mij in het eerst de man omver kegelen en dan de bal pakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel, meestal na een beuk lig ik in vergelijking met anderen al te snel op de grond. En als ik de bal bijvoorbeeld aangespeeld krijg kan ik niet snel opendraaien waardoor bijvoorbeeld de bal onder mijn voeten wegglijd etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overleg eens met je trainer :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar die zie ik de komende tijd niet meer vanwege de zomerstop, terwijl ik het liefst deze zomervakantie er al aan wil gaan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk, ik heb dus een ander beeld bij lomp. Lomp noem ik diegenen die de anderen omver lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dat is dan niet erg handig... De trainer heeft je uitgelegd dat je op je 'lompheid' wordt afgerekend en dat je daardoor vaker wissel staat, dan had je het eigenlijk meteen moeten vragen. Maarja. Je hebt echt geen mogelijkheid hem nog eens te zien? Hij is de trainer en zet je om een bepaalde reden aan de kant, dan moet hij je ook kunnen vertellen hoe je weer vaker zou kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij heeft wel gezegd dat hij graag opbouwend voetbal wil spelen, maar doordat ik soms bijv. de bal onder mijn voeten laat glippen krijgen we soms onnodige doelpunten tegen, wat ons al een aantal punten heeft gekost. En op het moment dat hij het zei ging ik er niet vanuit dat ik echt vaak wissel zal staan, maar dat is me wel een beetje tegen gevallen. Dus zou het al een stuk minder worden als ik veel aan mijn lichaam werk in de sportschool deze zomer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je niet naar een lager team want dit geeft ook alleen maar frustraties.

Antwoorden (2)

Een krachtigere verdediger worden, een goede schouderduw onder de knie krijgen.
Ook goed kunnen sliden en in de wedstrijd op je directe tegenstander blijven letten zodat je hem bijv. buitenspel kan zetten.
Een goede koptechniek is ook handig.

Maar het belangrijkste voor een centrale verdediger is dat hij sterk is, dus vooral armspieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vroeger was ik op atletiek gegaan, en toen weer op voetbal. met atletiek ben ik 3x zo snel gaan rennen.
misschien kan je naast het voetbal ook op atletiek gaan.