Waarom staan bij het volkslied bij voetbal alleen de startende 11 spelers op het veld?

Als het volkslied wordt gespeeld bij voetbal staan alleen de startende 11 spelers opgesteld op het veld. De reserve spelers die samen met de startende 11 het team vormen staan als een soort 2e rang spelers bij de zijlijn. De reserve spelers kunnen toch ook aan de buitenzijde (vanaf scheidsrechter gezien) staan, of achter de startende 11 spelers staan.
Zover ik weet staan bij andere teamsporten het hele team opgesteld bij het volkslied.

een jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Antwoorden (1)

“Zover ik weet staan bij andere teamsporten het hele team opgesteld bij het volkslied”: nee, er zijn meer sporten waarbij dit niet het geval is. Elke sport heeft zijn eigen regels hierover, over het algemeen wordt wel verwacht dat spelers respect tonen bij het spelen van het volkslied. Bij voetbal hoeft het volledige team hiervoor niet op het veld te staan.
SimonV
een jaar geleden