Kan het voetbalteam van Argentinië nog gediskwalificeerd worden op het WK?

Als Nederland nou in het onderzoek voordeel krijgt zou het dan toch kunnen dat wij door mogen?

een jaar geleden
in: Voetbal
13.2K

Antwoorden (1)

Nee. Na harde kritiek nam de FIFA het besluit om disciplinaire maatregelen te nemen tegen de Argentijnse voetbalbond en de betrokken spelers. De mogelijkheid dat Leo Messi wordt gediskwalificeerd voor de halve finale tegen Kroatië als hij schuldig wordt bevonden, is wel reëel.

De FIFA is een onderzoek gestart tegen Argentinië wegens vermeende schending van de artikelen 12 en 16, die respectievelijk gaan over orde en veiligheid bij sportevenementen en wangedrag van spelers en ambtenaren.
SimonV
een jaar geleden