Mag de var na het toekennen van een doelpunt toch afwijzen.?

Stel zoals bij Japan, word het doelpunt toch goedgekeurd door de var maar mag het later dan toch weer teruggedraaid worden?

een jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nee. Dit gebeurt er:
1. Het incident vindt plaats
2. De VAR kijkt terug en geeft advies
3. De scheidsrechter besluit en onderneemt actie:
- De scheidsrechter volgt het advies van de VAR direct op. Dit gebeurt bij feitelijke situaties, zoals buitenspel of een persoonsverwisseling.
- De scheidsrechter besluit om het moment zelf terug te kijken. Dit gebeurt bij situaties waar sprake kan zijn van interpretatie, zoals een rode kaart of een penaltysituatie.

De scheidsrechter neemt altijd de eindbeslissing. De VAR assisteert de scheidsrechter, net zoals de assistent-scheidsrechters en de vierde official dit doen. Als de scheidsrechter het doelpunt uiteindelijk goedkeurt, kan deze niet meer teruggedraaid worden.
SimonV
een jaar geleden