Als Stekelenburg in de volgende wedstrijd tegen Chili/Brazilië ook een gele kaart krijgt, is het dan gelijk rood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nee, dan is het geel.
Alleen als er twee gele kaarten in 1 wedstrijd worden gegeven, is het rood.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, het is pas rood bij 2 keer geel in de zelfde wedstrijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen is hij dan eventueel voor de halve finale wel geschorst en mag hij dus niet spelen tegen Uruguay/Ghana.

2 x geel = rood telt alleen in een wedstrijd

Toegevoegd na 19 minuten:
zie bron hieronder! Ik wordt een beetje moe van die mensen die denken de regels te kennen en maar gewoon iets roepen hier op GV!

Kaarten worden pas NA de KWARTFINALES kwijtgescholden!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee en hij zal in dat geval ook niet geschorst worden want na de wedstrijd tegen Slowakije worden de rode en gele kaarten weer op nul gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet.