Welke posities zijn er allemaal binnen een voetbalclub?

Zoals trainer, coach, technisch directeur.

Maar welke zijn er nog meer, en wat is het taken pakket van die mensen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Een club in het betaalde voetbal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
8.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je het over een professionele of amateur voetbalclub?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je niet eens willen weten hoor! Dat zijn er zoveel en iedereen doet het weer net iets anders of net iets meer/minder dan de ander en sommige zijn combinaties van twee functies en je hebt overal commissies voir tegenwoordig dat je heel veel verschillende namen hebt
En ik denk ook niet dat iemand gaat beginnen aan een uitleg van de functies, veel te veel werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@daan1995, de meeste zaken staan al ergens beschreven op het internet. Echter zijn er teveel mensen die het wiel nogmaals willen uitvinden en alles uit hun hoofd weer gaan typen.

Het beste antwoord

Naast de supporters heb je de trainers, de verzorgers, de scouts, de materiaalmensen.
Het grasbeheer, het kantinepersoneel, de personen die de was verzorgen.
Je hebt een voorzitter, een raad van bestuur, raad van commissarissen.
Je hebt een technisch directeur, commercieel directeur, algemeen directeur.
Je hebt het fanshoppersoneel, het personeel van de ticketoffice.
Je hebt gewoon kantoorpersoneel voor de boekhouding, de administratie, de persberichten.

Kortom: bijna elke functie die je in een normaal bedrijf hebt, heb je hier ook wel, aangevuld met personeel voor het specifieke bedrijf dat ze voeren (in dit geval dus sport).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

spits, verdediger, middenvelder
ballenjongens, scouts, meidsche staf etc.

Toegevoegd na 8 minuten:
dit is uiteraard ook afhankelijk of je praat over een betaald voetbal organisatie of over een niet-betaalde voetbalclub die je in bijna elk dorp hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is maar een deel en etc is de "allemaal" niet gedekt.
Algemeen directeur. Financieel directeur. Raad van commissarissen. Heel veel functies die je in een normaal bedrijf ook heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lijntrekker en penaltystip plaatser zijn buiten gemeen belangrijke functies bij een voetbalverenging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou er is Keeper,achterste man ,linksback betenkent links verdediger,rechts back, middelvelder,links voor rechts voor,spits