Is het verstandig om nu tegen Kameroen een B elftal op te stellen?

IS HET een voordeel of nadeel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
INteressant : ik wist niet van die B- selectie.

Het beste antwoord

Het antwoord is al gegeven door van Marwijk, we stellen geen b - elftal op, maar zelfs de sterkste opstelling, misschien zelfs wel Robben. Daarvan wijkt hij slechts af, indien er spelers niet fit zijn. Maar hij wil de sterkste formatie zoveel mogelijk met elkaar laten spelen.

Ik ben die mening ook toegedaan, gewoon doorgaan met de sterkst mogelijke opstelling, zonder mensen te forceren. De diepte zit nog lang niet in Oranje, de vleugels zijn erg snel geneigd naar binnen te trekken i.p.v. de loepzuivere voorzet vanaf de achterlijn te fabriceren. Het balgevoel is nog steeds niet adequaat.
Kameroen is een uitstekende kandidaat om even lekker op die zaken te oefenen met de jongens die het beste uit het Nederlands elftal kunnen halen.
Ik heb gezien in de wedstrijden van Kameroen, dat deze ploeg de nodige hiaten hebben in de verdediging, dat ze vooruit spelen i.p.v. met zijn 10-en achter de bal. Dat geeft Nederland de kans om de vleugels weer in een lekker speelritme te krijgen. Ze zullen het hard nodig hebben in de komende ronden.

Nou kunnen we een discussie opstarten wie volgens de bondscoaches op GV in de sterkste opstelling thuishoren :)

Dus het zou onverstandig zijn om tegen Kameroen met een veredeld b- elftal te spelen, temeer omdat de reservebank van Nederland absoluut geen b- garnituur bevat, en het speelritme met de basis-elf waarin je geloofd is onontbeerlijk op een toernooi.

Toegevoegd na 2 minuten:
hiaten hebben? bedoel natuurlijk hiaten heeft.
Mea Culpa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het is een voordeel, in de zin dat je dan je beste spelers langer de kans geeft om uit te rusten. Echterh et kan zo zijn dat je deze wedstrijd ook wilt winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een groot voordeel.
Nederland heeft zich al geplaast naar de achtste finale.
En Kameroen is het eerste land dat defenitief is uitgeschakeld op het wk.
Als Nederland nu de b-selctie inzet kunnen die een potje voetballen
en is de A-selectie fitter bij de volgende wedstrijd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon met deze selectie doorgaan,want zo geweldig waren ze nog niet de laatste 2 wedstrijden.
En belangrijk is dat ze in het ritme blijven.
Het wordt een wedstrijd waar niets moet,dus er staat geen druk op van beide kanten.
Dan kunnen ze er nu eens een goeie pot van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven genoemd is het een voordeel dat je de selectie wat rust kunt geven als je met een B elftal speelt. En de spelers die je wel opstelt doen wat ervaring op. Toch, gezien de speelwijze van het elftal de eerste twee wedstrijden kan het A elftal wel wat speeltijd gebruiken om meer op elkaar ingespeeld te raken. Hoe dan ook is het een voordeel dat van Marwijk nu kan kiezen wie hij opstelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel is dat je spelers spaart. Nadeel is dat je slechter speelt en kan verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de reservespelers inzetten. Hebben zij tijdens het WK ook wat te doen dan alleen op de bank te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een voordeel dat er gekozen kan worden voor een B elftal omdat nederland al door is.
een voordeel is dat je spelers met gele kaarten evt niet kunt opstellen. nadeel is dat ze al niet super goed spelen dus misschien beter om nog ritme op te doen!
de bondscoach wil geloof ik gewoon Van Persie laten spelen en waarschijnlijk de rest ook gewoon.
ik zou zelf wel Robben speel minuten geven (al zijn het er maar 15) maar ik vind het verstandig om gewoon de basis elf op te stellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft Van Basten een paar jaar geleden al eens geprobeerd, en het liep nadelig af.

Kan me niet voorstellen dat Van Marwijk dezelfde fout zal gaan maken.

Dus nee, we hebben in het verleden gezien dat zo`n beslissing wel eens verkeerd kan uitpakken, dus niet echt verstandig, als het niet echt nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de normale sterkste opstelling spelen is het beste. Zo blijven deze jongens in het wedstrijdritme en kunnen ze nog wat extra op elkaar ingespeeld raken.
AlphaLimaSierra