Is er ooit een WK of EK geweest met meer verrassende uitslagen dan dit WK?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo verrassend? Ik sta met stip bovenaan onze WK-poule, met een marge van 30 punten met nummer 2...
Als je alle kwalificaties en oefenwedstrijden een beetje bestudeerd had, had je een aantal van die "verrassende" uitslagen aardig kunnen voorspellen :)
(ik ben ook de enige in onze hele poule die Frankrijk niet door laat gaan naar de volgende ronde. Daar heb ik commentaar op gehad van iedereen.... Nu lach ik!).

Het beste antwoord

Ik denk dat (een van) de grootste verrassende uitslag is geweest dat in 1992 Denemarken Europees kampioen werd. Nota bene als je bedenkt dat ze zich niet eens geplaatst hadden voor het eindtoernooi en ze op het allerlaatste moment pas te horen kregen dat ze mee mochten doen (vanwege de balkanoorlog en het daardoor niet meespelen van Yoegoslavie). Als je dan Europees kampioen wordt, dan zal er menig uitslag tijdens het toernooi verrassend geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond Denemarken in 1992 minder verrassend dan Griekenland in 2004.

Andere antwoorden (3)

Welk EK of WK zou ik niet weten, maar ze zullen er echt wel geweest zijn. De huidige uitslagen vind ik niet echt verrassend. Als je van te voren even nadenkt, is er niks verrassends aan.
Wat stelt een Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italie en Brazilie nou voor? Helemaal niks. Die landen hebben helemaal geen goede spelers en hun zogenaamde roem komt alleen maar van de club competitie, waar ze helemaal afhankelijk zijn van de buitenlandse spelers. Deze buitenlandse spelers garanderen het succes aan deze clubs, niet die paar nationale spelers die daar spelen. Als je dan van al die nationale flut spelers een elftal moet maken, dan heb je eigenlijk maar bar weinig sensatie in huis. En dat is nu precies wat je iedere dag op TV kunt zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste verassing ooit op een WK is de wedstrijd Noord-Korea - Italië in 1966 geweest: 1-0, gescoord door Pak-Doo Ik. Die nederlaag was zo onverwachts en teleurstellend dat pakdooik (of zoiets) een woord in het italiaans geworden is, waar het "zeer onverwachte nederlaag" of iets dergelijks betekend
De daaropvolgende wedstrijd van Noord-Korea zou nog spectaculairder zijn geworden (3-0 voor in de rust), maar ja, na de rust sloeg Portagul terug en wonnen nog met 5-3, een normalere te verwachten uitslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1990 wist Kameroen, als eerste en voorlopig enige Afrikaans land , zich te plaatsen op het WK voor de kwartfinales. Dit was echt een onverwachte zegetocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus