Waarom is het voor voetballers verborden om hun shirt uit te trekken na de wedstrijd?

Ik hoorde het op TV en vroeg het me af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.7K

Het beste antwoord

Na de wedstrijd mogen ze weldegelijk een shirtje ruilen en dat doen ze dan ook vaak. Tijdens de wedstrijd mag alleen niet het shirtje worden uitgetrokken bij een goal omdat dat te veel tijd in beslag neemt. Doet de speler dit wel dan krijgt hij een gele kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Volgens mij heeft het te maken met het rekken van tijd na elk doelpunt, dat willen ze zoveel mogelijk inkorten. Maar het zou ook nog andere redenen kunnen hebben... tis een gokje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof inderdaad dat dat de reden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is het niet. Helaas :S
wel een goede poging trouwens!
Dat is helemaal niet verboden na de wedstrijd, ze schieten ook hun broek uit voor ze onder de douche gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is na de wedstrijd niet verboden om je shirt uit te trekken, alleen tijdens de wedstrijd. dit heeft te maken met fatsoenlijkheid en tijd rekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens het officiele Fifa regelement, is het van wege onsportief gedrag.

"Footballers who remove their jerseys during post-goal celebrations are to receive automatic yellow cards. The modification to Law 12, which was approved last February by the International Football Association Board (IFAB), will come into effect from 1 July, 2004.

The IFAB, the body responsible for the Laws of the Game, decided to add a detail to Law 12 relating to 'Fouls and Misconduct', stating: "A player who removes his jersey after scoring a goal will be cautioned for unsporting behaviour."

So as to avoid any ambiguities and facilitate the correct interpretation and application of the Law, a player will be deemed to have removed his jersey - and therefore become liable for a caution - if the jersey has been pulled over the player's head, or if his head has been covered by the jersey (see illustration - Removal of the jersey guidelines ).

Under the section "Additional Instructions for Referees and Assistant Referees", the Laws clearly state: "Removing one's shirt after scoring is unnecessary and players should avoid such excessive displays of joy."

This decision was agreed on at the 118th Annual Meeting of the International Football Association Board (IFAB) on 28 February 2004 in London, and will come into effect on 1 July this year."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De officiele regel is inderdaad dat het gezien wordt als tijdrekken.
Onofficieel denk ik dat de heren bobo's van de FIFA, UEFA en KNVB het niet konden hebben dat hun vrouwen zich verlekkerden aan de blote torso's van een Cristiano Ronaldo, Fabio Cannevaro e.d.
Gewoon een kwestie van ouderwetse jaloezie dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft het te maken met reclame. Het moment dat de speler scoort krijgt juist veel media aandacht en op dat moment is de camera ook zeker op de persoon en de reclame gericht. Het zou oneerlijk zijn voor de genen die veel geld betalen voor reclame terwijl de spelers op het belangrijkste moment hun shirt uit trekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de wedstrijd mag het wel want dan wisselen de spelers van beide teams nog wel eens van shirt, na een goal is het volgens mij wel verboden want dan is het tijdrekken.