Mag een club weigeren een speler af te staan aan het nationale elftal of zijn ze dat verplicht?

Ik kan me goed voorstellen dat Bayern Munchen liever niet heeft dat het porseleine poppetje Robben speelt,omdat die bij de minste aanraking uitgeschakeld is,en de club zijn loon betaalt.Zijn de clubs hiervoor verzekert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.8K

Het beste antwoord

Dat zijn ze verplicht.

Toegevoegd na 39 seconden:
Uit coulance worden er wel eens spelers die net weer fit zijn niet opgeroepen voor oefeninterlands ofzo, maar in principe geldt: Als de bondscoach belt, dan heeft de club maar te luisteren.

Toegevoegd na 3 minuten:
"De clubs kunnen de FIFA-regel over het verplicht afstaan van spelers voor interlands in feite niet veranderd krijgen. Die regel is hun van bovenaf opgelegd en sancties volgen als ze er niet aan gehoorzamen. "

En er staan nog wel meer interessante feiten in dezelfde bron:
http://www.asser.nl/default.aspx?site_id=11&level1=13910&level2=13974&level3=&textid=36467
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de reglementen van de FIFA moet een land twee weken voor aanvang een speler oproepen. Is dat niet het geval, dan mag de club weigeren om hun speler af te staan.