Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een voetballer zijn hart links heeft zitten, legt hij dan zijn linkerhand op zijn borst/hart (bij zingen van volkslied)?

Toegevoegd na 9 minuten:
Dom van me: ik bedoel natuurlijk "Als een voetballer zijn hart RECHTS heeft zitten"!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt me natuurlijker als hij zijn rechterhand dan op zijn borst legt. Ik zelf zou dat ook eerder doen dan mijn linkerhand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag klopte niet, heb ik uitgebreid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha! Volgens mij zou hij dan alsnog zijn rechterhand gebruiken. Als ik mij hand op mijn borst leg gebruik ik automatisch mijn rechter, denk een soort van gewoonte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die voetballers voelen hem dan niet kloppen, lijkt me heel apart! ;-) Maar inderdaad: misschien wel standaardreactie om je rechterhand te gebruiken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ze zijn zo druk bezig met zingen dat ze het niet eens merken.. :) Haha nee, er zullen vast voetballers zijn die hun hand altijd op hun hart hebben, waar die zich dan ook mag bevinden.

Andere antwoorden (3)

het hart ligt nu eenmaal links...dus zal men zijn rechter hand op de borst/hart leggen
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik heb mijn vraag uitgebreid want ik heb een dom foutje gemaakt ;-)
Ik denk dat hij zijn hand op dezelfde plek legt als de rest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hart zit bij iedereen links van het midden, dus niet links of rechts.
Het belangrijkste is, figuurlijk gesproken, dat je het hart op de goede plaats hebt zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding