Wordt de kwaliteit van het voetbalspel aangetast door de vuvuzela's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ik denk het wel. Een vuvuzela produceert een geluid van ongeveer 127 - 130 decibel. Denk daar dan een vol stadion bij met duizenden vuvuzela's. Het lawaai is zo oorverdovend dat communicatie op het veld met de spelers onderling haast niet mogelijk is. Men schijnt op korte afstand van elkaar al te moeten schreeuwen om de ander verbaal te bereiken. Laat staan op wat grotere afstand. In dat opzicht zal het ongetwijfeld de kwaliteit van het voetbal aantasten omdat er door de verbale miscommunicatie dingen niet begrepen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat denk ik niet. Wel de kwaliteit van de uitzending, ik wordt letterlijk HOORN-dol van die herrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd beter om in het lawaai van de vuvuzela,s
te spelen , dan die verschrikkelijke spreekkoren, die
vaak op de speelvelden te horen zijn.
Dus de kwaliteit wordt niet aangetast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 spreekkoren zijn niet hoog en galmen niet door.
Ik denk niet dat het voetbalspel er door word aangetast,de spelers verkeren in een opperste concentratie en zitten helemaal in het spel waardoor ze zich denk ik niet storen aan het lawaai.
Ik denk wel dat het vervelend gaat worden als er op een gegeven moment belangrijke penalty's moeten worden genomen.

Persoonlijk stoor ik me er wel aan het geluid als ik tv zit te kijken.