Hoeveel wedstrijden komen er totaal op het WK?

en welke landen trekken de meeste en minste supporters mee verwacht je?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.5K

Het beste antwoord

Het zijn inderdaad 64 wedstrijden.

De landen die de meeste supporters zullen hebben zijn uiteraard Zuid-Afrika. Daarnaast zullen wedstrijden van Nederland (Oranje-legioen), Duitsland, Engeland, Spanje en Italië goed bezocht worden.

De landen die minder supporters mee zullen nemen zijn hoogstwaarschijnlijk Nieuw Zeeland en Noord-Korea. Vraag mij af of er veel Griekse supporters mee gaan, die hebben immers geen cent te makken (maar misschien is de Nederlandse overheid zo vriendelijk om ook daarvoor een "lening" te verstrekken).

Het aankomende WK beloofd een groot voetbalfeest te worden met een hoop sfeer en lawaai in de stadions!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

64 wedstrijden in totaal.
Wat betreft het aantal toeschouwers. Het meeste zullen er uiteraard voor thuisland Zuid-Afrika komen. De andere landen zullen het allemaal met minder moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het komend wk spelen 32 nationale voetbalteams tegen elkaar
In 64 wk wedstrijden verdeeld over 25 speeldagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er vinden in totaal 64 wedstrijden plaats.

Ik las in de laatste editie van het Voetbaltijdschrift Hard Gras dat de meeste Afrikanen vooral kaartjes hebben gekocht voor Engeland. Die wedstrijden waren dan ook vrij snel uitverkocht.
Toen Zuid-Afrika nog amper voetbal speelde (voetbal was vroeger immers een zwarte sport in Zuid-Afrika, in tegenstelling tot Rugby & Cricket), waren Zuid-Afrikanen al fan van Engelse teams.

Sinds de FIFA was teruggekomen op de regel dat kaarten uitsluitend via internet of banken kon worden aangeschaft begon de kaartverkoop voor het thuisteam pas op gang te komen. Het merendeel van de fans van de Bafana Bafana (Zuid-Afrikaanse voetbalploeg) wordt gevormd door de zwarte bevolking. Velen van hen hebben geen internet of komen niet naar banken.

http://www.roadto2010.nl/2010/competities/zuid-afrika-verkoopt-100-000-wk-kaarten-in-een-etmaal/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn nu 130 wedstrijden gespeeld, en er moeten er nog 64 gespeeld worden.

In de voorrondes is het onduidelijke welke landen de meeste supporters hadden. In de vervolgronde in Zuid Afrika zal Zuid Afrika het beste vertegenworodigt zijn. Nedrland en Duitsland hebben ook relatief veel fans uitgestuurd.