Het grootste voetbalstadion staat in Pyongyang in de Republiek Noord Korea, de capaciteit is 150.000 man, natuurlijk het stadion van het nationale elftal.
Op gedecideerde afstand (120.000) gevolgd door het Salt Lake Stadium ( nee niet in de USA ) in Kolkata, India.
Het Aztekenstadion (105.000) in Mexico Stad completeert de top 3.

mmm de ArenA van AFC Ajax staat op een keurige 127e plaats met een capaciteit van 51.628, de Kuip op een 135e plaats met een kleine 500 plaatsen minder.

Ohja even het grootste Europese stadion met 98.772, het stadion van Barcelonaman :) Camp Nou in Barcelona, Spanje.

Nou lees je eigen favorieten er maar op na in deze link :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_association_football_stadia_by_capacity

Toegevoegd na 8 minuten:
de eerste link is voor stadions die gebruikt worden en gemeld zijn bij de FIFA, zijnde voetbalstadions.

De volgende link is voor de capaciteit van stadions die voor allerlei doeleinden gebruikt worden, saillant detail is dat er in de top 10 van de eerste lijst geen Amerikaans stadion staat, omdat SOCCER niet zo groot is :)
In de tweede lijst staat ineens Beaverstadium erop, American Football.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_stadiums_by_capacity

Toegevoegd na 15 minuten:
Trouwens als ze in de Romeinse Tijd nou ook van voetbal hadden gehouden dan was er een leuk stadionnetje geweest genaamd Circus Maximus, er konden slechts 250.000 mensen in om naar de paardenrennen te kijken.
Toch wat meer dan op Duindigt , sodeju :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Circus_Maximus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijkend naar de capaciteit (zit- en staanplaatsen): In de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang staat het grootste voetbalstadion ter wereld met 150.000 zitplaatsen. Het stadion doet echter niet alleen dienst als voetbaltempel.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus,maar ik wil het weten waar gevoetbal wordt,
Het Maracanã-stadion werd gebouwd met het oog op het WK van 1950 en geldt als het grootste stadion van de wereld. In de beginjaren bood de voetbaltempel plaats aan zo’n 200.000 toeschouwers. Om veiligheidsredenen werd de capaciteit later gehalveerd. Momenteel wordt het stadion gerenoveerd met het oog op het WK van 2014.