Zijn oefenwedstrijden voor een groot toernooi eigenlijk wel slim om te spelen?

Ik begrijp dat ze van één kant nodig zijn om automatismen in het systeem te verankeren (ook al kan je dat volgens mij ook via trainingen doen), maar van de andere kant:

Drogba mist het WK (door een tackle in een oefenwedstrijd), Pirlo twijfelgeval (na oefenwedstrijd), etc., etc., etc.

Op deze manier wordt het toernooi toch aardig wat sterspelers ontnomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

je hoeft geen sterspelers op te stellen dat is de keuze van de coach, dat kan je fifa niet aan rekenen. daarbij is het gewoon sport en komt dat met blessures, dat kan je willen voorkomen door de speler toto 11 juni niet te laten bewegen maar dat komt het toernooi niet goede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is zeker wel slim.
Alle geselecteerde spelers spelen allemaal bij hun club met
andere spelers,en om aan elkaar te wennen en om de
automatismen te oefenen, is het best wel belangrijk.
Dat er daarbij ook wel eens spelers geblesseerd raken
is natuurlijk een nadeel, maar helemaal geen oefen
wetstrijden spelen is een nog groter nadeel.