Is er uiteindelijk nog een onderzoek gestart voor het geval Boateng-Berg van het WK voetbal 2018?

Nu er in het Belgische voetbal veel aan het licht is gekomen stel ik me opnieuw de vraag of er uiteindelijk een onderzoek is ingesteld betreffende de niet toegekende penalty tijdens Zweden-Duitsland. Destijds kon de hele wereld tijdens de vele herhalingen namelijk zien dat de wijze waarop Boateng zijn tegenspeler Berg van achter in de rug omver duwt terwijl Berg alleen voor de keeper komt met de bal, met een onmiddellijke uitsluiting van het tornooi had moeten bestraft worden en een penalty voor Zweden en niemand heeft toen een antwoord gegeven op het waarom de VAR en de scheidsrechter uiteindelijk hebben beslist dat er geen vuiltje aan de lucht was. Ik had toen verwacht dat de hele VAR en de scheidsrechter zouden aangehouden worden op verdenking van omkoping maar in de dagen daarop gebeurde helemaal niks. Tot op heden heb ik er niks meer over gehoord.
Tot hoe lang na de feiten kan nog een gerechtelijk onderzoek worden ingesteld?
En welke stappen hebben de Zweden hierin reeds ondernomen?

5 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Antwoorden (1)

Nee daar is verder geen actie op ondernomen en zal ook nooit worden ondernomen. De wedstrijd is zo gelopen en beslist zoals hij is gelopen en beslist. Er komt hier geen onderzoek naar omkoping of wat dan ook.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Waarom weet je dat zo zeker? In het wielrennen is Lance Armstrong jaren na dato alsnog aangepakt.
ronron1212
5 jaar geleden
@tinus1969 wielrennen is nog steeds iets anders dan voetbal.
tinus1969
5 jaar geleden
Ach ronron dat zeiden ze over wielrennen ook. Dat het een eigen wereld is die zo anders is dan wat dan ook.