Hoeveel Nederlanders zitten er gemiddeld voor de buis tijdens het WK?

mbt andere goed bekeken programma's uitzonderlijk veel of valt dit aanzienlijk mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor leuke vraag

Het beste antwoord

altijd tussen de 9 en 11 miljoen,zelden meer of minder,het weer speelt geen enkele rol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je hier een bron bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,maar dat lees ik al 20 jaar na de wedstrijd de kijkcijfers

Andere antwoorden (1)

Met betrekking tot andere programma's heel veel.
Zie onderstaande tekst die ik vanmorgen las op de internetsite van De Pers (directe link naar hele artikel staat eronder).

"Volgens Kevin Alavy, directeur van onderzoeksbureau Initiative, futures sport + entertainment, kan het toernooi van deze maand wel eens de meest bekeken mediagebeurtenis uit de geschiedenis worden, slechts geëvenaard door de Olympische Spelen in Peking.

Alavy vertelde me het een en ander over de data die hij over WK’s heeft verzameld. Zijn bureau heeft betrouwbare kijkcijfers van 55 landen bijeengebracht, onafhankelijk van de opgeblazen getallen die de sportevenementen zelf naar buiten brengen. De getallen van Initiative laten zien hoe uniek het WK is.

Houd in gedachten dat bijna alle tv-programma’s kijkcijfers verliezen. Toen de mensen nog maar een paar zenders op hun tv hadden, nestelde een heel land zich op de bank om op dezelfde tijd naar zijn favoriete programma te kijken. Nu zijn er honderden zenders plus dvd’s en internet, dus dat gebeurt bijna nooit meer. Het publiek versplintert steeds meer. Over het algemeen verliezen sport- programma’s in de hele wereld ongeveer 5 procent kijkers per jaar. Er is maar een handjevol grote sportevenementen dat hetzelfde publiek houdt: de Olympische Spelen, de Super Bowl, de finale van de Champions League en de grote internationale voetbaltoernooien. Het WK houdt niet alleen hetzelfde publiek, maar, zo zegt Alavy: ‘We verwachten dat het WK dit jaar meer bekeken gaat worden dan alle eerdere WK’s.’"

http://www.depers.nl/sport/483412/De-hele-wereld-voor-de-buis.html