Wie heeft het WK bedacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles wat je wilt weten over het WK kun je vinden op WK pagina 2010,dan heb je alles in 1 keer beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een vraag en antwoord platform.

Het beste antwoord

FIFA-voorzitter Jules Rimet kwam aan het einde van de jaren 1920 met het idee om een WK te houden. Zie onderstaande tekst:

Aanvankelijk waren de Olympische Spelen het belangrijkste mondiale voetbaltoernooi. Van 1920 tot en met 1928 werd het Olympische voetbaltoernooi onder auspiciën van de FIFA gespeeld. Vanwege de geringe populariteit van voetbal in de Verenigde Staten en meningsverschillen tussen de FIFA en het IOC kwam de sport niet op het programma van de Olympische Zomerspelen 1932 in Los Angeles. Aan het einde van de jaren 1920 kwam FIFA-voorzitter Jules Rimet daarom met het idee om de sterkste nationale voetbalploegen om de titel wereldkampioen (World Champion) te laten spelen. Als prijs werd de "Victoire aux Ailes d'Or", de beker, aan de winnende ploeg uitgereikt. Deze beker zou in 1946 als eerbetoon aan de initiatiefnemer van het WK voetbal "Jules Rimet-beker" genoemd worden.