Als een team met bijvoorbeeld 13-0 achter staan, mogen ze dan opgeven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.2K

Het beste antwoord

Nee. De enige manier waarop ze ermee kunnen stoppen is ervoor te zorgen dat ze minder dan 8 spelers overhouden (door rode kaarten oid), dan zal de scheidsrechter affluiten.

Misschien dat dat een idee geweest was voor het team van Amerikaans Samoa dat in de kwalificatie voor het WK 2002 met 31-0 van Australië verloren heeft.

Toegevoegd na 9 minuten:
Herstel: Minder dan 7 spelers bedoel ik. Met 8 mogen ze nog doorspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je het over voetbal hebt: een voetbalwedstrijd duurt 2 x 45 minuten. Die zullen ze moeten uitspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wat is opgeven. Het verliezende team mag het veld niet verlaten - er moet doorgespeeld worden.

De regels zeggen echter niets over de kwaliteit van het spel. Het verliezende team mag bijvoorbeeld met z'n allen, inclusief de doelverdediger, rondjes rond de middenstip gaan lopen als ze dat willen. Geen regel die het verbiedt, en de tegenstander kan lekker scoren.

Een team mag ook continu eigen doelpunten maken. Ooit heeft het team van Stade Olympique l'Emryne uit protest een hele wedstrijd lang de bal in het eigen doel geschoten, met als resultaat dat hun tegenstander (Adema) de wedstrijd met 149-0 won zonder ooit de bal te hebben aangeraakt.

Dus technisch gezien mag je niet opgeven, in de praktijk zijn daar toch wel manieren voor te bedenken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt: Het team wilde protesteren tegen de scheidsrechter... Je zult op het eind van de competitie maar net geen kampioen worden op doelsaldo :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen doelpunten worden ook toebedeeld aan een persoon, dus als je er 149 in eigen goal trapt, en er zitten een 70 tal van één speler bij, twee met elk 30 en ene van 19, wordt diegene met 70 doelpunten dan Europees Topscorer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol: 149-0
maar kan een scheidsrechter dan geen kaarten uitdelen voor spelbederf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk niet - er staat tenslotte nergens in de regels dat je niet op eigen doel mag schieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Oblomov: Nee, hij zal geen Europees Topscorer worden, deze wedstrijd vond plaats op Madagascar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee C4th, point taken, maar!, ik bedoelde het ook meer hypothetisch. Laten we ervan uitgaan dat die wedstrijd in een Europese competitie was gespeeld, zou dan diegene met 70 eigen doelpunten, omdat ze officieel gelden als doelpunten, ook Europees topscorer worden. :))
Ik geef je natuurlijk wel een +, want die was ik denk ik vergeten te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begreep je punt ook wel, maar vind het wel een interessante vraag van je. Vooropgesteld of een coach je überhaupt nog wil opstellen na 70 Eigen doelpunten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan gaan we voor de makkelijkheid van deze hypothese er maar vanuit dat zijn coach nog gekker is dan aangebrand :))
Hij laat hem staan, omdat die coach ook wel eens wil weten of zijn topscorer de status Europees topscorer krijgt, hij mist in de prijzenkast namelijk de 'gouden schoen' :)))
Neen,volgens mij is dat nog nooit gebeurt, ook niet bij
b.v amateur wedstrijden, het zou ook respectloos zijn
voor de tegenstander.
Als je niet tegen je verlies kan,dan ben je ook nooit
een grote winnaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij betreft niet. Hoewel winnen natuurlijk het belangrijkste is in zo'n wedstrijd, toon je pas ware stijl als je ongeacht de stand, de moeite doet om te winnen. Hoe je verliest telt ook mee. Weglopen van een gelopen race is niet fair naar je supporters, de tegenstander & de sponsors.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, een team mag ten aller tijde van het veld lopen. Gevolg hiervan zijn dat ze de wedstrijd regelementair verliezen. Gevolg is wel dat de knvb zich er dan mee gaat bemoeien waardoor de club een boete kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met opgeven de moed laten zakken bedoelt,ja dat mag! Maar verder : Don't give up!