Hoeveel tijdelijke contracten mogen profvoetballers in Nederland tekenen?

Volgens de wet "Uw tijdelijke contract gaat automatisch over in een vast contract in 2 gevallen: als u meer dan 3 opvolgende tijdelijke contracten heeft gekregen. Of als u al langer dan 2 jaar meerdere tijdelijke contracten bij uw werkgever heeft gehad." Geldt dit ook voor profvoetballers? In feite tekenen profvoetballers ook tijdelijke contracten, hetzij langer dan bij een kantoorbaan bijvoorbeeld.

Stel dat Jantje een contract tekent bij FC Utrecht voor 2 jaar, daarna verlengt hij met nog eens 2 jaar. Omdat hij hart voor de club heeft, tekent hij daarna nog 2 jaar... ik ken geen gevallen dat voetballers hierna een contract krijgen voor onbepaalde tijd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

In Nederland mogen profvoetballers maximaal twee tijdelijke contracten tekenen. Deze contracten mogen maximaal twee jaar duren. Daarnaast mogen profvoetballers ook een aantal korte contracten tekenen, die maximaal drie maanden duren.
Bronnen:
een maand geleden