Hoe sta ik steviger op mijn benen?

Hallo ik ben voetballer. Ik ben rechtsachter en vaak moet ik duels aangaan (koppen, bal afschermen, iemand van de bal zetten met schouderduw,...) alleen ben ik niet echt sterk. Ik krijg nooit iemand van de bal gezet en meestal val ik in de grond bij een duw. Ik vroeg me af hoe ik wat beter op mij benen kan blijven staan. Zelf had ik gedacht om wat core stability oefeningen te doen. Zoals planken, zijwaarts planken, superman, ... zijn deze oefeningen goed hiervoor of moet ik andere oefeningen doen om steviger te worden. Liefst doe ik de oefeningen thuis en niet in de sportschool omdat ik geen tijd heb om naar daar te gaan. Thuis heb ik ook 2 halters van elk 10 kg maar ik kan ze ook lichter maken door schijven af te nemen. Mss komen deze oik van pas. Is er iemand die mij kan helpen met de juiste oefeningen ??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja niet lachen ... ga eens op joga doen veel mma fighters ook voor balans

Antwoorden (1)

Een belangrijk element om steviger te staan op je benen is je lichaamshouding.
door licht door je knieen te gaan of om je lichaam klaar te maken om contact met de aanvaller te krijgen sta je al een stuk steviger op je benen.