Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sta ik steviger op mijn benen?

Hallo ik ben voetballer. Ik ben rechtsachter en vaak moet ik duels aangaan (koppen, bal afschermen, iemand van de bal zetten met schouderduw,...) alleen ben ik niet echt sterk. Ik krijg nooit iemand van de bal gezet en meestal val ik in de grond bij een duw. Ik vroeg me af hoe ik wat beter op mij benen kan blijven staan. Zelf had ik gedacht om wat core stability oefeningen te doen. Zoals planken, zijwaarts planken, superman, ... zijn deze oefeningen goed hiervoor of moet ik andere oefeningen doen om steviger te worden. Liefst doe ik de oefeningen thuis en niet in de sportschool omdat ik geen tijd heb om naar daar te gaan. Thuis heb ik ook 2 halters van elk 10 kg maar ik kan ze ook lichter maken door schijven af te nemen. Mss komen deze oik van pas. Is er iemand die mij kan helpen met de juiste oefeningen ??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja niet lachen ... ga eens op joga doen veel mma fighters ook voor balans

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een belangrijk element om steviger te staan op je benen is je lichaamshouding.
door licht door je knieen te gaan of om je lichaam klaar te maken om contact met de aanvaller te krijgen sta je al een stuk steviger op je benen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding