Hoe wordt de volgorde van de voetbalclubs bepaald ?

Als je de stand van de eredivisie bij voetbal bekijkt, zie je op de 12e en de 13e plek clubs staan met precies dezelfde cijfers. Waarom staan ze in deze volgorde en niet andersom? of maakt dat verder niet uit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K

Antwoorden (1)

Bij gelijk aantal punten wordt de stand bepaald door jet doelsaldo. Als dat ook nog gelijk is, wordt gekeken naar het aantal gescoorde doelpunten.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo jc54. Ik heb de link eens gelezen die u gegeven heeft, maar het is me nog steeds niet duidelijk in dit specifieke geval waar ik het over heb. zowel groningen als Heracles hebben alles hetzelfde. Als je op pagina 819 van TT kijkt zie je bij beide teams de volgende getallen:
dan geldt dat verhaal in uw link toch niet? Ik vond het wel een goede link die me een hoop verduidelijkt. Alleen dit niet, of ik moet wel heel scheel kijken.