Wij moeten zaterdag tegen een ploeg(ik zit zelf in de d1 dat alle ballen naar voren schiet en snelle spitsen hebben hoe kunnen wij dit oplossen?

We hebben hier de vorige keer 5-1 van verloren,en om nog voor een kampioenschap mee te doen moeten we winnen,
alleen ze spelen alles diep,en ze hebben snelle spitsen(de ploeg heet trouwens dovo d1),wat kunnen wij hier tegen over zetten om het te voorkomen?,of zorgen dat ze niet scoren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dovo vs GVVV. Heerlijk, altijd leuke wedstrijden ;p. - VEENENDAAL HARDE KERRUN! ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet m op vandaag he

Het beste antwoord

Lijkt me een goede vraag voor je trainer/coach.

Je weet het nu dus moet je actie ondernemen om het te voorkomen. De spitsen moeten dus verdedigd worden door jullie snelste verdedigers en de middenvelders moeten beter die ballen onderscheppen en supersnel terugkomen en de verdediging helpen.

Verder zal er een reden zijn voor die diepe ballen, misschien wel dat ze een slecht middenveld hebben die niet goed kunnen passeren, probeer daar dus op te werken. Passeer ze zelf in de aanval of (als je de middenvelders meer laat meeverdedigen: gebruik wel de lange ballen).

Verder: tja, misschien maar gewoon laten komen en misschien hebben ze wel een spits met griep en anders maar niet, dan zijn ze gewoon te sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel:) De trainer vroeg het juist aan ons haha,we zullen waarschijnlijk onze laatste man en voorstopper met elkaar wisselen als hun de bal hebben(grote voor) (kleine erachter) en we zullen ze proberen op te vangen,Zijn er misschien nog meer manieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorgen dat ze geen lange ballen KUNNEN schieten is het werk van de spitsen in dit geval of komen ze allemaal van de keeper af?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de ruimtes klein houden, ga niet te dicht op je mannetje staan want zo kan je hem straks niet inhalen. Voor de man blijven als hij de bal heeft, of krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we hebben 5-2 verloren,maar het stond 1-1 bij de rust,en toen raakte er twee tegen elkaar van ons team,toen lag het 15 min stil,een moest naar het ziekenhuis en de andere moest er ook uit,had lichte hersenschudding,de ene had nog geluk: hij had net niet zijn oogkas gebroken,we hadden al een geblesseerde dus we hadden 0 wissels over,en durfden niet goed meer te koppen

Andere antwoorden (3)

Ik zou in ieder geval de ruimtes een beetje klein houden, maar toch niet te dicht bij de man dekken. Als hij de bal heeft of krijgt zorg dat je altijd voor de bal blijft. Niet gaan happen, dit zal voor de aanvaller dan ook makkelijker zijn om je met snelheid in te halen.
Zorg dat je snelle spelers achterin hebt staan, en misschien een of twee grotere jongens. Maak de tegenstander bang en laat zien dat je door het vuur gaat om die bal tegen te houden.

En het belangrijkste, de verdedigers niet teveel naar voren laten gaan. Want als er een bal richting de goal van jullie geschoten gaat worden, zijn jullie de klos. Blijf dus ALTIJD met genoeg man achterin en niet teveel naar voren leunen. En een middenvelder die wat extra kan meeverdedigen, kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proberen met jullie slechtste 2 spelers de 2 beste spitsen van de tegenpartij van het veld te krijgen.

In het begin goed verdedigend spelen tot de spitsen van de tegenpartij vermoeid zijn, en ze dan met hun eigen tactiek terug pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gied de buitenspelval gebruiken! Bij dom voorruit schieten en naar de spitsen moet de verdediging altijd goed opletten en proberen om buitenspel te zetten!
Als je daar moeite mee hebt zal ik de keeper "absolute macht" geven in zijn doelgebied (en ook een beetje daarbuiten) en hem goed laten trainen op hoge ballen!
Ook af en toe de bui erin kan geen kwaad!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het eerste woordje Gied moet Goed zijn!

Toegevoegd na 3 minuten:
En bui in de laatste zin is beuk!
Sorry, kan niet zo goed snel typen op een iPad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat wel handig, het zijn D spelers en ik denk niet dat ze dit echt altijd zullen lukken. Gewoon een te groot risico.