Welke Nederlandse trainer was als eerste actief als bondscoach op een WK?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

De eerste Nederlandse bondscoach op een WK was Jan (Johannes) Mastenbroek voor het elftal van Nederlands-Indië (Indonesië) op het WK van 1938.

De eerste Nederlandse bondscoach van het Nederlands elftal is inderdaad Rinus Michels op het WK van 1974.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me dat Rinus Michels de eerste Nederlandse trainer was die als bondscoach actief was op een WK.
De eerste twee wk's waar het nederlands elftal aan deelnam (1934 en 1938) werd het getraind door Bob Glendenning (een Amerikaan).
Bij mijn weten waren er destijds nog geen Nederlanders actief als bondscoach van buitenlandse nationale teams.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jan Mastenbroek was de bondscoach van het elftal van Nederlands-Indië in 1938. Bob Glendenning was trouwens een Engelsman, geboren in Washington (noord-oosten van Engeland).
Dat was Michiel