Hoe kunnen weer met beide benen op de grond belanden na de''nederlaag''van Nederland?

Moeten we ons niet serieus afvragen of er geen belangrijker dingen zijn dan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K
rose
13 jaar geleden
Wat grappig dat je zo'n vraag stelt. Er zal toch wel niet veel aanleiding zijn om te denken dat jij dat zoveel beter zou kunnen dan de rest van Nederland?

Het beste antwoord

Bedenk hoe kostbaar het leven is.
En dat mensen het erger kunnen treffen qua salaris van de Nederlandse spelers
En in vele slechtere situatie leven als de Nederlandse spelers.

De zon zal morgen ook weer boven komen.
Het Nederlands team is 2e geworden op het grootste voetbal toernooi in de wereld.
Klinkt raar maar daar moeten we het wel mee doen.
En dat is een hele mooie prestatie voor een land als Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Na de huldiging gaan we weer lekker met ons leven, dan hebben de spelers kort vakantie, en dan kunnen de verenigde Oranjefans zich weer op hun favoriete clubs storten. De eerste wedstrijden zijn alweer gespeeld voor het nieuwe seizoen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 10 minuten hard gebaalt, traantje gelaten, daarna alles losgelaten en ben het al weer bijna vergeten, lang leve de tour de france!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat het maar een paar daagjes zal kosten, en dan hoor je er niemand meer over.

Maar dit is puur wat ik denk, natuurlijk. Ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is tijd voor nodig, ben nu diep teleurgesteld , alweer
geen wereldkampioen, dit voor de derde keer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha, die Mayflower;

Iedereen, behalve Van Marwijk en de spelers, die meer dan vijf minuten in de put is vanwege deze nederlaag moet eens aan zijn prioriteiten gaan sleutelen. Morgen komt de zon ook gewoon weer op, hoor....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon weer normaal doen en verdergaan. Het is maar een spelletje en Joop Zoetemelk moest ook eerst 5 keer tweede worden, voordat hij de Tour de France won. Er is dus nog hoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winst zou maar een vluchtig stukje geluk zijn. Dat met een paar dagen weer voorbij is.

Zo is ook het verlies vluchtig en zo weer voorbij.

Hieruit kan je nooit werkelijk geluk halen. Dat moet je elders gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de meeste mensen weinig moeite zullen hebben de WK-finale, en de nederlaag van oranje, de juiste plaats te geven.

Derhalve hoeven de meeste mensen zich niet serieus af te vragen of er geen belangrijker dingen zijn dan 'dit'.
13 jaar geleden
Even balen omdat we niet hebben gewonnen
- Daarna gewoon lekker feestvieren omdat we 2e zijn geworden.
13 jaar geleden
Incasseren, slikken en gewoon weer vrolijk door gaan !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste bedenken dat het maar een spel is!
Ten tweede bedenken dat er nog veel ergere dingen zijn op de wereld om je druk over te maken.
Ten derde bedenken dat we heel ver zijn gekomen!het is moeilijker als je er al uitmoet bij een van de eerste wedstrijden.
Ten vierde gewoon niet zo een probleem ervan maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn we er al een heel eind overheen.

Wij hebben heel kort overwogen om onze Beesies te cremeren op de na-gloeiende kolen van de BBQ, maar toch besloten dat het milieu belangrijker is dan de voetbal. Zo meteen nog even de slingers uit de tuin plukken.

Jammer, over 4 jaar weer een kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgezien van het feit dat de "nederlaag" gewoon een nederlaag was, denk ik dat de meeste mensen al weer (bijna) terug zijn in hun dagelijkse ritme.

Verder denk ik niet dat er veel mensen zijn geweest die serieus dachten dat er niets belangrijkers was dan het WK voetbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door in te zien dat voetbal maar een spel is en dat je niet overal goed in kan zijn. De verliezers mogen dan wel teleurgesteld zijn, toch staat er ook een dikke financiële beloning aan vast voor een (verliezende) finalist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed het was even balen, maar het was te verwachten. Spanje staat hoger op de FiFa ranglijst van sterke landen, Spanje heeft een goed team.

Onze jongens hebben goed gestreden en zijn strijdend ten onder gegaan. Even vijf minuten balen dan weer terug naar de realiteit: over 2 jaar kunnen we weer Nederlands kampioen worden.
(en ondertussen vangen we de 1e prijs in de WK-poule van het werk, dat verzacht de pijn ook lichtelijk).

De zon schijnt, het is vakantietijd en we gaan een octopus slachten: er is nog genoeg over om voor te leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor die laatste zin xD
alleen de hoogmoedigen moeten weer met beide benen op de grond komen voor anderen is het gewoon een afsluiting met trots,ben zelf 1 keer tweede van nederland geweest ben noch steeds erg trots dat ik zo ver was gekomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We stonden al die tijd al met beide benen op de grond. Nederland is tweede van de HELE wereld. Dus op 1 na beste.. Daar is niks verkeerd mee. Mensen gaan heel erg op in het spel en vooral als je zo ver komt en er zoveel voor uit de kast haalt is het even een domper.
Daar en tegen blijft het natuurlijk een spel en is het maar net hoe je er zelf mee omgaat.

En serieus afvragen of er iets belangrijkers is? Dat kan iedereen voor zichzelf bepalen.. Gister was het een belangrijk moment en Nederlanders zijn nuchter genoeg om gewoon verder te gaan met waar ze mee bezig waren.

Als je een leuke avond heb gehad was dat belangrijk of je nou voetbal heb gekeken of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door gewoon te denken...het is en blijft een spelletje.Dat ze nu wéér een trauma hebben opgelopen zijn ze zelf schuld...deze ego'tjes.Eerst iets presteren met het nationaal 11tal,dan pas je bek opentrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar een spel (wel een mooi spel) en ik ga gelijk door met de Tour de France kijken
Ik heb geen 2 seconden last gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is het interessanter je af te vragen waarom we het allemaal zou belangrijk vinden en waarom de behoefte er is en dan heb je misschien ook antwoord op deze vraag.
13 jaar geleden
Door te bedenken dat het maar een spel is en dat de spelers belachelijk veel geld krijgen voor hun prestatie (verliezen, hoewel ver gekomen).

Dat het veel belangrijker is gelukkig te worden door onszelf en onze geliefden dan door elf mannen die ons niet kennen.
13 jaar geleden
Jammer maar gelukkig hebben we niet tegen die Duitsers verloren! we hebben ze ingehaald wij zijn 2e hun zijn 3e.
Vandaag huldiging!!
Om de eer toch nog hoog te houden heb ik een speciale foto gemaakt!!