Wat is het teken namens de scheidsrechter voor staken? (voetbal)

Ik ben zelf scheidsrechter (amateurs, JO-11 t/m JO15) maar wil eigenlijk weten wat het officiële teken is, als je een wedstrijd wilt staken, en hoeveel fluit signalen je geeft. Bij een normaal einde is het 3x fluiten (en armen naar middenstip officieel toch?) Maar hoe zit dat bij staken? ik kijk nu verschillende filmpjes en als ik het zo zie, is het 1x fluiten + beide armen in de lucht naar de zijkant klopt dit?

6 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

De scheidsrechter gebruikt een fluitsignaal om aan te geven dat er gestopt moet worden met spelen. Dit signaal wordt ook wel het stakensteken genoemd.
Bronnen:
een maand geleden