In welke liga gaat Barça spelen mocht Catalunia zich afscheiden van Spanje?

Catalunia zal dan, zo veronderstel ik, ook geen lid zijn van de EU. Dus ook geen Champions League meer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat heeft de eu met de champions league te maken?.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is de Champions League niet een Europees kampioenschap?
gvrox
6 jaar geleden
Ja, dat is een Europees kampioenschap, maar geen EU kampioenschap.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh. OK. En zal Catalunia deel blijven van Europa als het zich afsplitst van Spanje?
Erna55
6 jaar geleden
Uhm, ligt Cataluni na afsplitsing plotseling in een ander werelddeel dan ?

Antwoorden (2)

Als de Spaanse voetbalbond toestaat dat ze gewoon lid blijven (en zulke constructies zijn niet eens zo vreemd), dan verandert er niets. Mocht er een Catalaanse voetbalbond opgericht worden, en deze wordt lid van de UEFA, dan kunnen ze ook deelnemen aan de Champions League.
6 jaar geleden
Lid zijn van de EU heeft niks te maken met deelname aan de Champions League. Zo zijn er clubs uit bijvoorbeeld Servië en Turkije, twee landen die geen lid zijn van de Europese Unie. Hetzelfde geldt voor Noorwegen, ook geen lid maar gerenomeerde clubs uit dit land zoals Rosenborg BK mag gewoon meespelen in de Europese competities.

Toegevoegd na 49 seconden:
Mogen*