Hoe kan ik beter schieten ?

Ik ben een buitenspeler die vaak de kans heeft om een doelpunt te maken alleen maak ik die (vaak) niet. Ik ben een snelle irritante buitenspeler waarbij de linksback zich altijd aan zou irriteren, ik ben heel lichtvoetig en speel als 1e jaars in de Jo17-1 (B1). We spelen 3e divisie en kom regelmatig voor de goals alleen maak ik de ballen niet af, heb veel moeite met schieten. Wat kan ik doen om mijn afmaken/schieten te verbeteren ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K
fremar
6 jaar geleden
lijkt mij eerder een vraag voor jou trainer,die kent je het best en ook jou gebreken.
crispy
6 jaar geleden
oefenen, oefenen, oefenen.
oh, bijna vergeten: nog meer oefenen.

Antwoorden (2)

Als je hard kunt passen, kun je ook goals maken!
Dat heeft voornamelijk te maken, met hoe je uitkomt met je passen.... rust bewaren, en doe alsof je een pass geeft maar dan denkbeeldig 10 meter achter het doel! Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik pass altijd met de binnenkant, schieten doe je toch met de wreef ? En juist met de wreef kan ik er weinig richting aan geven.
Vooral rustig blijven voor de goal. Een schot met de wreef heeft altijd power, dus je hoeft niet gelijk heel veel kracht te leggen in het schot. Probeer dat eens.
Dan kun je later proberen om meer geplaatst te schieten.