Vanaf wanneer mogen voetbalclubs spelers kopen in 2017?

Vanaf wanneer mogen voetbalclubs spelers kopen en wanneer sluit deze transfer window?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K

Antwoorden (2)

Deze opent op 1 juli.
En sluit 31 augustus.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De meeste landen hebben een window die loopt topt 31 augustus, maar dit is niet bij alle landen het geval. Bronnen:
- https://www.transfermarkt.nl/statistik/transferfenster
Een transferwindow is een periode die gebruikt wordt in de voetbalwereld waarin spelers van club mogen wisselen. In het voetbal geldt de transferwindow van 1 januari tot en met 31 januari en van 1 juli tot en met 31 augustus. In elke ander tijd kunnen spelers niet van club wisselen. Een speler die reeds bij een club op huurbasis speelt kan in sommige competities wel altijd een nieuw contract tekenen. Andere spelers die een contract tekenen kunnen voor de ingangsdatum alleen een datum in de transferwindow gebruiken. De aanmelding bij de UEFA voor de Europese toernooien kan nog tot 24 uur na de transferdeadline.