Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een keeper met de bal aan de voet staat na terugspeelbal in strafschopgebied, tegenstander tackelt en bal gaat in doel, telt het als doelpunt?

Het gebeurde zonet in Fifa 12 voor de Wii dat de keeper van de tegenstander met de bal aan de voet stond. Met mijn speler kon ik hem tackelen en de bal ging in het doel. Frappant was dat het als doelpunt werd geteld (lijkt me).

Maar de bal was teruggespeeld naar de keeper en hij stond vlak voor zijn eigen doel. Met mijn speler kon ik in het strafschopgebied komen, tackelde de keeper en scoorde. Duidelijk in de herhaling was te zien dat de keeper struikelde door de tackel van mijn speler op de keeper.

Ik weet niet of het een kaart voor mijn speler had moeten opleveren of niet, maar ben benieuwd eigenlijk. Was het terecht dat Fifa 12 het als een doelpunt had geteld of niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het ligt er net aan of het een goeie tackel op de bal was of een tackele op de keeper zelf, meestal wordt er in die situatie beslist of het een goal is of een overtreding en een kaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat de keeper de bal heeft, betekent nog niet dat hij heilig is en een soort vrije trap krijgt. Ook de keeper mag onder druk gezet worden. Wanneer het een goede tackle op de bal is, telt het doelpunt gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding