Hebben ze in Amerika met voetbal ook een Champions League en een Europa League zoals wij dat hier in Europa hebben?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K
Amadea
7 jaar geleden
Nee, in Amerika hebben ze geen Europa League. En wat wij aan voetballen doen hebben zij daar aan rugby.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze hebben iets vergelijkbaars, daarnaast doen ze amper aan rugby, je bedoelt denk ik American Football.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daarnaast lijk je iets te zeggen over de VS. Behalve in de VS en Canada is men gek van voetbal in Amerika, gekker bijna nog dan in Europa.
Utrecht
7 jaar geleden
Football is inderdaad mateloos populair in de VS. Ons voetbal heet daar soccer is lang niet zo populair als in Zuid-America of Europa.

Antwoorden (1)

Ja die zijn er:
https://en.wikipedia.org/wiki/Football_continental_championships#Men.27s_club_championships

Zuid Amerika: Copa Sudamericana
Noord Amerika: CFU Club Championship

Ook zijn er dus equivalenten voor de Champions League en het Europees Kampioenschap.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!