Mag je tijdens een voetbalcompetitie rugnummers wisselen?

Ik zou graag willen weten of coaches van de Eredivisie rugnummers van de spelers mogen wisselen/veranderen tijdens de competitie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
3K

Antwoorden (2)

Nee, de rugnummers en hun bijhorende spelers staan geregistreerd in een computersysteem. Waar de doelpunten, gele/rode kaarten, blessures en dergelijke worden opgeslagen..
Als ze wisselen van rugnummer klopt dat allemaal niet meer.
En het is natuurlijk lastig voor verslaggevers..

Maar waarom zou je eigenlijk van rugnummer wisselen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja, ik was gewoon benieuwd of dat zou kunnen.
Maar dank voor het antwoorden!
nee dat mag niet zoals bovenstaande antwoord al zei word dat opgeslagen in een computersysteem hoeveel kaarten , schoringen etc

Echter is het wel zo dat je vanaf begin juli tot de laatste dag van augustus en van 1 tot laatste dag van januari je spelers mag verkopen en kopen.

Mocht speler a worden verkocht in de transferperiode en rugnummer 7 hebben en en speler B word gekocht dan mag je speler B rugnummer 7 geven. Echter kunnen dus geen enkele speler 2 met de zelfde rugnummer rondlopen. En dus ook niet wisselen.

Ik weet toevallig wel dat sommige coaches expres een heel team geen nr 7 ,8, 9 of 10 willen geven. Omdat de spelers dat als de belangrijkste nr's beschouwd.