Hoe krijg je in snelle tijd een goede conditie?

Hoi ik ben 16 ik zit op voetbal. We moesten 2 rondjes om het veld rennen en ik was echt helemaal kapot. Ik wil graag een betere conditie. Ik erg veel schoolwerk en ik heb eigenlijk geen tijd om hard te lopen of zoiets. Ik ben op zoek naar kleine oefeningen die je gemakkelijk tussen door kunt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Op een hometrainer met een boekstandaard erop. Dan kan je tijdens het fietsen je huiswerk lezen en verwerken.

Van kleine oefeningen krijg je geen goede conditie. Conditie opbouwen doe je door middel van duurtraining. En voor voetbal is hardlopen dé aangewezen manier, maar dat moet je ook opbouwen. Voor conditietraining heb je speciale loop-programma's.

Springtouwen is goed om je lichaam te trainen. 3 keer per week sporten (met gelijke tussenpozen) wordt altijd aangeraden. Bouw rustig op, begin met bijvoorbeeld een minuut en werk toe naar 10 minuten. Begin met rustig touwtje te springen (bijvoorbeeld 40 sprongen p/m) en werk toe naar 80 sprongen in een minuut.

Voor voetballers schijnt er behalve de 'normale' training een hele goede andere training te zijn! Het is al bewezen bij mannelijke voetballers die er een beetje lacherig over deden, maar na afloop moesten toegeven een veel betere conditie opgebouwd te hebben, nog afgezien van de betere prestaties, springen en souplesse van hun lichaam. (Je vraagt om kleine oefeningen tussendoor, ik denk dat je daar vrijwel 'niets' , maar iig te weinig aan hebt, kost alleen maar tijd zonder resultaat.) Het antwoord is ballet. Neem iedere week balletles en je zult een conditie opbouwen waar je niet van kunt dromen nu. Het is een beetje pittige training, maar het loont wel. Informeer en wordt bij wijze van uitproberen lid van een dansschool voor een half jaar. Kijk daarna hoe je vooruit bent gegaan. Het zal je verbazen. Succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100