Zou de fifa een maximum salaris moeten instellen voor de voetballers en hoog mag dat dan zijn ?

Toegevoegd na 31 minuten:
Er is de afgelopen 15 jaren 300 miljoen belasting geld naar de clubs gegaan .
En clubs in het buitenland staan miljoenen in het rood

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
4.3K

Antwoorden (7)

Waarom zouden ze?

Sponsering en televisie uitzendingen en dergelijke leveren heel veel geld op voor de clubs. Nu gaat een groot gedeelte naar de spelers die er ook werkelijk voor zorgen dat er zoveel geld binnenkomt. Als er een maximum salaris zou zijn zou er veel geld ergens anders blijven hangen.

Daarnaast stel dat er 100 voetballers zijn die het maximale bedrag van 1 miljoen (per seizoen) verdienen. Elke club wil dan de beste 11. Nu is het ook nog een tactiek van slim combineren. Een fantastische verdediger met een iets minder goede keeper. Dat effect is straks helemaal weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met je eerste alinea. Er wordt zo ontzettend veel verdiend aan een speler en de betreffende speler heeft recht op een bepaald percentage daarvan. Als dat niet gebeurt, dan gaat al het geld naar zaakwaarnemers en andere tussenpersonen.
De Balkenende norm lijkt me een prima salaris voor een voetballer.
Dan kunnen de clubs met het geld wat ze over houden andere dingen doen, zoals een goede opleiding voor jonge talenten. Nadat alle schulden zijn terug betaald natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer evenveel als een hardwerkende arbeider en /of bediende die DAGELIJKS VEERTIG JAAR LANG zijn uiterste best doet om de economie draaiende te houden,zou het maximum moeten zijn. Het in de belangstelling staan is dan gratis een toemaatje om zijn of haar ego te strelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van vraag en aanbod, dit heet gewoon marktwerking. En als ze het geld niet meer hebben gaan de salarissen vanzelf naar beneden. En een maximum instellen? Dan gaan ze weer op zoek naar mazen in de wet, over de eventuele "extra's" (auto, kleding, huis etc) Volgens mij gaat het alleen ellende opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze het geld niet meer hebben moet de belastingbetaler bijspringen doordat de bedrijfsgebouwen door de overheid opgekocht en in bruikleen gegeven worden,zoals al in meerder plaatsen gebeurt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor, dan gaat de club failliet, ook marktwerking.
Als de fifa dat zou doen dan zullen de rijke clubs proberen
dat te omzeilen, door b.v de sponsors gelden direckt uit
te keren aan de spelers,het is immers het geld van een
sponsor, en daar kan de fifa niets tegen doen.
Op die manier blijven de salarissen hoog, en kunnen de
rijke clubs de beste spelers halen.
Uit je vraag lees ik dat je van mening bent dat spelers te
veel verdienen, hier ben ik het volkomen mee eens.
Als je ziet wat tegenwoordig een kaartje kost, dat is per
maand niet meer te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sport is in de eerste plaats een vrijetijdsbesteding en dus mag de fifa zeker een maximaal salaris instellen voor voetballers. De hoogte van dat salaris zou niet meer bedragen moeten dan 10% boven minimum loon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk als de rijke clubs gezien worden door ons als rijke clubs, maar ze blijken allemaal een torenhoge schuld te hebben, zijn het in principe nooddruftige clubs. Een Ferrari willen rijden met slechts geld voor een Lada, vraagt om problemen.
De salarissen van spelers worden door de commerciële belangen exorbitant hoog, iemand als Beckham trekt immers meer publiek dan Platje van Volendam, dus meer inkomsten in het stadion.
Ik zou wel pleiten voor een maximum salaris maar dan zou ik de laatste socialist op deze aardkloot zijn, dan wordt mij verweten met mijn tijd mee te gaan. Denk je dat ik het leuk vind om een stelletje luie voetballers op het biljartlaken te zien, die als diva's gewoon een balletje staan op te wachten?
Vroegah was alles betah, was het een eer om voor een prominente club uit te komen of voor je nationale elftal.
Tegenwoordig lullen ze eerst dollars and cents en dan maken ze er nog een potje van ook.
Dus ja die salarissen mogen wat mij betreft aan banden, drastisch wel te verstaan, maar ik geef het geen enkele kans dat zulks in onze hedendaagse 'graaicultuur' te realiseren is.
Ergens heeft het ook wel een dosis humor als een tweede divisieclub uit Engeland een miljoenenfabriek als Chelsea, Liverpool of Man United op de knieën dwingt en hen met al hun flair en uiterlijk vertoon met het schaamrood op de kaken het kleedhok terug instuurt.
Ik zou mede willen pleiten voor een boetesysteem welke behelst dat die dik betaalde gasten een schadevergoeding moeten betalen indien ze aanwijsbare wanprestaties op de mat leggen, dat dan weer wel. Zoals in mijn voorbeeld geval, Beckham die door een Platje geveld wordt.

;-)