Voetbal: Kan je als veldspeler de bal in de lucht met je voet naar de keeper spelen zodat hij de bal kan/mag oppakken?

Bijvoorbeeld als de bal in de lucht is en je tikt de bal met je voet naar de keeper, mag/kan de keeper de bal dan oppakken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, de keeper mag een terugspeelbal (met de voet) niet met de hand spelen (oppakken). Je zult de bal dan toch echt met het hoofd, of van de borst terug moeten spelen.